Вести и догађаји

Вести за све студенте
RSS
20
 
Мар
 
2025

Обавештавамо студенте који су држављани Републике Србије и који сами плаћају школарину, а који остварују право на повраћај средстава уплаћених по основу школарине за школску 2024/25. годину, у складу са Законом о високом образовању (Члан 71.), да ће исплата средстава за покриће 50% плаћене школарине у школској 2024/2025. години бити извршена преко Студентске картице (на рачун који је отворен уз Студентску картицу) најкасније до 30. априла 2025. године за део школарине плаћен до 28. фебруара 2025. године, односно до 30. септембра 2025. године за преостали износ плаћене школарине, те је неопходно да се студенти који немају Студентску картицу пријаве за исту путем портала Управе за трезор, на адреси https://zsk.trezor.gov.rs/.

11
 
Мар
 
2025

У циљу подстицања што бољег успеха на студијама, развијања интересовања за научно-истраживачки и стручни рад студената, подстицања креативног и критичког мишљења код њих, Универзитет у Београду студентима основних академских студија, односно интегрисаних академских студија, као и претходних година, додељује награду за најбољи научно-истраживачки и стручни рад из сваке од групација факултета, израђен у претходној календарској години.

Писмени, дипломски, семинарски и други студентски радови који представљају наставну обавезу, не могу да буду поднети на конкурс.

Рок за пријављивање радова на конкурс је 31. март 2025. године.

Детаљније погледајте у прилогу вести.

Радови се достављају секретарима одељења, у штампаној и електронској форми - непотписани, са шифром и кратком стручном оценом факултета. У прилогу рада доставља се запечаћена коверта на којој је назначена шифра рада, а у којој су наведени следећи подаци о аутору: име и презиме, година студија, студијски програм, контакт адреса и телефон.

10
 
Мар
 
2025

Поштоване колегинице и колеге,

Овим путем Вас обавештавамо да је Центар за теоријску археологију, у складу са подршком студентским блокадама, донео одлуку о отказивању овогодишње конференције Српска археологија између теорије и чињеница, која је била планирана за 28. и 29. март.


Аутори ће благовремено бити обавештени о датуму одржавања следеће конференције, када се за то стекну услови.


Срдачно,
Центар за теоријску археологију




24
 
Феб
 
2025

Расписивање конкурса за доделу Награде Веселина Лучића за 2025. годину, за најбоље књижевно остварење наставника и сарадника на Универзитету у Београду, објављено у 2024. години. Награда, у нето износу од 500.000,00 динара, доделиће се из средстава Задужбине Веселина Лучића.
Рок за подношење пријава је од 2. марта до 30. априла 2025. године.

Детаље конкурса погледајте у прилогу вести.

24
 
Феб
 
2025

Расписивање конкурса Задужбине Веселина Вучића за доделу за доделу 4 (четири) Награде Веселина Лучића за 2025. годину, за најбоље научно односно стручно остварење (у даљем тексту: остварење) наставника и сарадника на Универзитету у Београду, објављено у 2024. години, награда, у нето износу од по 500.000,00 динара, доделиће се из средстава Задужбине Веселина Лучића.
Рок за подношење пријава је од 2. марта до 30. априла 2025. године.

Детаље конкурса и пријаву погледајте у прилогу вести.

19
 
Феб
 
2025

Обавештавамо вас да можете да се пријавите на ISWinT - The International Student Week in Timisoara, која ће се одржати у период од 29. јула до 9. августа 2025.
Детаље и линк за пријаву можете видети преко линка: https://iswint.ro

19
 
Феб
 
2025

Упис постапсолвената у пролећни семестар школске 2024/25. године ће се обавити од 20. до 28.02.2025. радним данима од 12 до 14 часова на шалтерима у приземљу. За упис је потребан индекс и доказ о уплати накнаде од 4950,00 динара.

30
 
Јан
 
2025

Упис студената у наредну годину ДОКТОРСКИХ АКАДЕМСКИХ СТУДИЈА у школској 2024/25. години обавиће се од 10.02. до 21. 02. 2025.* године од 12-14 часова (важи за студенте који се уписују у фебруару месецу, 17.02.2025. године-понедељак је нерадан дан)

Детаљне информације о упису можете погледати у прилогу вести.



26
 
Јан
 
2025

Драге просветне инспекторке и инспектори,

Драге директорке и директори вртића, основних и средњих школа,

Драге директорке и директори установа културе,

Драги запослени у овим установама,

Сви они који ових дана успевате да одолите притисцима и одбијате да својим деловањем учествујете у угрожавању ученика, студената, просветних радника и других запослених у школама, вртићима, музејима, галеријама и другим просветним установама и установама културе који иступају у одбрану елементарних права и цивилизацијских вредности,

Хвала вам што истрајавате у професионалном деловању! Ваша подршка је непроцењива свима који су спремни да јавно искажу своје ставове и пруже отпор нарушавању вредности на којима почивају и образовање и култура, а нарочито онима који се у томе још увек осећају несигурно. Ваше деловање не показује само етичност, емпатију и спремност да професионалне и цивилизацијске вредности ставите испред притисака политичких моћника, већ представља чин којим се бране и лични и професионални интегритет. Зато се надамо да ће ваше понашање представљати додатну мотивацију оним вашим колегама којима је још увек тешко да одоле притисцима и пронађу начин да стану на страну образовања и културе.

Очекујемо да притисци, уцене, застрашивања и претње одмах престану.

У супротном ћемо наставити заједно да делујемо ка циљу који нас је ујединио!

Наставници, сарадници и истраживачи Филозофског факултета у Београду.



24
 
Јан
 
2025

Министарки просвете проф. др Славици Ђукић Дејановић

Обраћамо вам се као група наставника и истраживача Филозофског факултета Универзитета у Београду који се дуги низ година баве образовањем и који су веома забринути због стања у коме се оно налази већ дужи период, а поготово од тренутка када су почели студентски протести. Апелујемо да уважите тренутне политичке догађаје у земљи, и да ставите систематско бављење својим ресором испред политичких интереса власти које тренутно једино заступате. Претње отказима, умањењем плата, као и слање просветних инспектора у школе, у којима после дужег времена постоји заједништво родитеља и наставника, видимо као израз притиска и неспремности да се сагледају околности које су довеле до протеста студената и просветних радника.

Просветни радници су истрајавањем у протестима, упркос обећаном повећању плата, јасно показали да су протести начин да се укаже на горуће проблеме у образовању и друштву, који се дуже од деценије пренебрегавају. Те проблеме као своје доживљавају и родитељи, и зато су спремни да не шаљу своју децу у школе и да на тај начин подрже њихове наставнике. Листа проблема у образовању је дугачка, те ћемо се кратко осврнути само на најкрупније. Преобимни и застарели школски програми и инсистирање на администрирању наставе уместо на њеном квалитету ученике стављају у други план, а њихове наставнике терају да пребрзо “прелазе” градиво, чиме се онемогућава смислено учење. Ученицима је школа организована на овај начин незанимљива, а родитељи знатан део свог времена посвећују подучавању или плаћају приватне часове јер наставници не стижу да свој посао обаве на часу упркос великом броју часова. Оваквим стањем у просвети су највише погођени ученици из најнижих економских слојева чији родитељи немају средства да финансирају приватне часове нити компетенције да помогну својој деци. Овим се продубљују разлике у друштву, упркос прокламовању инклузивности и једнаких прилика за учење у законским актима. Школе и факултети су изузетно лоше опремљени како у погледу учила, тако и у погледу хигијенских услова и услова за боравак у тим установама. Политизација управљања школама и факултетима нарушава демократичност процеса образовања и ниподаштава учеснике у њему чинећи овај контекст коруптивним, као и остале делатности у земљи. Недоношење закона о финансирању високог образовања, непрестани атаци на његову аутономију, пренебрегавање одлука акредитациониих тела за дозволу рада високошколским установама, као и недавне иницијативе за отварањем непроверених франшиза страних универзитета јасно указују да је високо образовање од стране Министарства и Владе опажено као непријатељско и непотребно.

Имајући у виду да сте спровођењем одлуке Владе скратили прво полугодиште у основним и средњим школама и тиме нарушили предвидљивост образовног процеса по други пут, сматрамо циничним представљање штрајка као кршења ученичког права на образовање и позивање на закон. Додатно је поражавајуће што Министарство уместо да јача колективе и негује сарадничке односе злоупотребљава директоре школа и инспекторе стављајући их у улогу џелата и доводећи их у конфликт са наставницима од којих очекује ћутање и некритичку послушност. Овим поступцима Министарство настоји да шири страх међу запосленим у школама, доводећи до подела и конфликата који даље урушавају образовање. Креирајући атмосферу страха и неповерења у школама, Министарство ученике ставља у други план и негативно утиче на њихову мотивисаност за учење. Образовне институције треба да буду место учења и критичког разматрања стварности.

Надамо се да ће овај апел, за разлику од свих претходних сличних иницијатива, наићи на Ваш одзив као и да ћете реално сагледати ситуацију у образовању, а као члан Владе почети да заступате интересе учесника у њему и тиме омогућити прогрес овог друштва. Уколико на ово нисте спремни позивамо вас да поднесете оставку!




1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
↑↑↑